07 Kasım 2005

Yufkalı Kadayıf Tatlısı


Bir arkadaş bayramda yapmak için bu tatlının tarifini benden isteyince (ki bu tatlıyı ilk defa yapmıştım :-) ) bu tatlıdan bahsetmem yerinde olur diye düşündüm.
Yufkalı kadayıf tatlısıyla ilk defa ablam yapınca tanışmıştım. O da bir komşusundan tarifini almış. Eski yemek dergilerimi karıştırırken aynı tatlıyla karşılaşınca ve birkaç gün sonra da portakal ağacından Sevgili Hatice de bu tarifi verince , artık bu tatlıyı yapmak üzerime farz oldu diye düşünmüş ve kollarımı sıvamıştım. İnternete girmemde bir sorun yaşadığımdan Hatice’ nin tarifini detaylı okuma fırsatım olmamıştı ve ben de Sofra dergisindeki tarifi birebir uygulamaya başlamış ve ilk yufka elimde parçalanmaya başlayınca telefona sarılıp ablamı aramıştım. Sağolsun, O’nun verdiği tavsiyelerle tatlıyı kurtardım. Şimdi portakal ağacındaki tarifi okudum da, Hatice’nin anlatım tarzına hayran kaldım. Püf noktalarını, çözüm yollarını sabırla tek tek yazmış.
Aşağıdaki tarif Sofra (Ekim-2004) dergisinden alınmıştır.

Malzemeler:
2 adet yufka
½ su bardağı su ve sıvıyağ karışımı
250 gram kadayıf
2 su bardağı dövülmüş ceviz içi
100 gram tereyağı
Süslemek için: Toz antepfıstığı
Şerbet için:
5 su bardağı su
5 su bardağı şeker
½ limonun suyu

Yapılışı:
Şerbet için, bir tencerede su ve tozşekeri kaynamaya bırakın. Kaynadıktan 5 dakika sonra, limon suyunu ekleyip ocaktan alın ve soğumaya bırakın. Yufkaları düz bir zemin üzerine serip ortadan ikiye kesin (Ablamın tavsiyesi üzerine dörde böldüm.) Bir kaseye su ve sıvıyağ karışımı koyun. Elde ettiğiniz dört parça yufkanın her birinin üzerini bu karışımla ıslatın (Rulo yaparken parçalanmaya sebep olduğundan bu karışımı sürmedim.) Kadayıfı elinizle didikleyin. Her bir yufkanın üzerini kaplayacak şekilde kadayıf serpin. Üzerine dövülmüş ceviz serpin. Kenarları içe doğru hafifçe toplayın. Sonra sıkıca sararak rulo yapın. Ruloları iki parmak kalınlığında kesip yağlanmış tepsiye dizin ( Bu da benim tavsiyem : Seçtiğiniz tepsi derin olursa üst kısmının kuru kalmasını önlemiş olursunuz.) Üzerlerine tereyağ parçaları koyup önceden ısıtılmış 170 derece fırında pembeleşinceye kadar pişirin. Tatlılar piştikten sonra sıcakken üzerine soğuk şerbeti dökün. Üzerini toz antepfıstığı ile süsleyerek servis yapın.

Bu tatlı bekledikçe güzelleşiyor.

1 yorum: