15 Kasım 2005

Mevlevi Tatlısı


Bugün hurma ye' me zamanı...
Hurma Ye# 4 etkinliği için mesnevi tatlısını yapmaya karar verdim. Tarifi hürriyet gazetesinin 10/kasım/2003 tarihli sayısından aldım.
Malzemeler:
Yarım kilo hurma
1 kahve fincanı çekirdeksiz üzüm
1 kahve fincanı ceviz
3-4 adet karanfil
Tarçın
Hindistancevizi
2 çorba kaşığı tahin
Dışı için:Hidistancevizi, ceviz (veya) badem
Yapılışı:
Öncelikle hurmaların çekirdeklerini çıkardım. Robottan geçirdim. Sonra üzümleri robottan geçirmeye çalıştım. Ama bıçak hızla dönerken üzümler havalandığından, baktım üzümler parçalanmayacak o şekilde ilave etmeye karar verdim. Bir kapta, hurma, kuru üzüm, önceden çekilmiş ceviz(bence yerken ağza gelecek gibi olsun), hindistancevizi ve 2 çorba kaşığı tahinide ekleyip güzelce hepsini karıştırdım. Sonra bu hamurumsu karışımdan ufak parçalar kopararak avucumda yuvarladım, hindistancevizine buladım. Dışı için ceviz kullanmaya gerek duymadım. Artık enerji toplarım hazırdı.
(Tarifteki karanfili evde olmadığından, tarçını da unuttuğumdan ilave etmedim)

11 yorum:

  1. hayat eğer burda hurma bulabilseydim ben de bu tarifi yapacaktım. nasip:)
    eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hayat!
    Bende bu tarifi bayramlarda yapiyorum ve gecen bayramda da yapmistim hurma ye'ye icin resim cekmeyi unutmusum. Nasil sevindim simdi burada görünce cok sagol! Eline saglik! Ben tarifi bir mutfak robotu kitapcigindan almistim 3 yil önce:))

    YanıtlaSil
  3. Malzemelerde cok sevdigim seyler var valla, birlesince kimbilir nasil guzel olmustur. Eline saglik..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili hayat ellerine sağlık.ÇOk güzel bir tarif.Blogunda çok güzel tarifler var.Seni linklerie ekledim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Pınar, kullandığım hurmalar ramazandan kalmıştı.Bu tatlıyla iyi bir şekilde değerlendirilmiş oldular.

    Sevgili Dilek, mevlevi tatlısını yaptığını ve fotoğrafını çekmeyi unuttuğunu biliyorum :) Nerden mi biliyorum? Peynir gemisine bindiğimde okumuştum :)

    Sevgili Mine, gerçekten güzel ve doyurucu oldular, yapmanı tavsiye ederim.

    ve Sevgili Burcu, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyorlar ve elbette herkesin ellerine yüreğine sağlık ama bu blogda senin ellerine, yüreğine sağlık sevgili Hayat....
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Hayat merhaba, çok güzel görünüyorlar tatlıların! Siteni bu sabah gezdim ve hemen seni de ekledim blog dünyası listeme:) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Sibel, çok teşekkür ederim.
    Ege'nin kıyı kentine sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ben de yaptım, cok guzel oldu. yalnız hurmalar cok sertti, biraz sütte bekletmem gerekti.gene de robotta olmadı.kendim goğramak zorunda kaldım. bir de karanfili sakın tüm koymayın.yoksa cok acı oluyor.ama çok guzel oldu.ekstradan fındık da koydum ben

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Nimet mevlevi tatlısına elma, erik katmak istesem nasıl katmalıyım? Kurumu yoksa ocakta biraz karamelize edip öylemi katmalıyım?

    YanıtlaSil
  11. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil