25 Kasım 2005

Mercimekli Pırasa Graten



Bugün yapacağım yemeği şu şekilde belirledim:
Gözlerimi kapadım. Elimi uzatıp yemek dergilerinden bir tanesini çektim. Lezzet dergisinin Ekim 2003 sayısı elimdeydi. Sonra yine rastgele bir sayfa açtım. “Beşamel soslu mercimekli pırasa graten” yazısını okudum. Böylece bugün acaba ne pişirsem sendromunu yaşamadan çözüme ulaşmıştım :)

Malzemeler:
1 kg pırasa
1 kase haşlanmış yeşil mercimek
1 kahve fincanı rendelenmiş kaşarpeyniri

Beşamel sos için:
50 gr margarin
1 kahve fincanı un
2 su bardağı süt
Tuz

Yapılışı:
1)
Pırasayı temizleyip küçük küçük doğrayın. Bir kaba alıp haşlanmış mercimekle harmanlayın. Karışımı fırın kabına alın.
2) Beşamel sos için; margarini tencerede kızdırıp unu pembeleştirin. Sütü azar azar ekleyip çırpma teliyle sürekli karıştırarak kısık ateşte yaklaşık 15 dakika pişirin. Tuzla tatlandırıp tencereyi ocaktan alın.
3) Beşamel sosu pırasanın üzerine yayın. Rendelenmiş kaşarpeynirini ekleyip önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 30 dakika pişirin. Kare şeklinde dilimleyip sıcak olarak servis yapın.


Ben farklı olarak beşamel sosu hazırlarken, margarin yerine tereyağ+ sıvıyağ karışımı kullandım. 2-3 yemek kaşığı sıvıyağda bir çorba kaşığı domates salçasını kavurup yarım halka şeklinde doğradığım pırasaları ekledim.Tuz, kırmızı biber ve karabiber ekledim. 10-15 dakika ara sıra karıştırarak pişirdim. Ondan sonra haşlanmış mercimekle karıştırıp cam tepsiye aldım. Üzerine beşamel sosu ve kaşarı serpip ısıtılmış fırına attım.

Gelelim yemekle ilgili yorumlarımıza:
Eşim de ben de pırasa ve mercimeğin muhteşem ikili olduğu konusunda birleştik :)

10 yorum:

  1. Hayat, bu çok hoş bir yemek belirleme yöntemi doğrusu:)) Ortaya da nefis birşey çıkmış! Ellerine sağlık valla karnımı acıktırdın.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Sibel, bu yöntemi tavsiye edebilirim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Hayat,
    tarifin harika görünüyor, hemen deneyeceğim.
    Bu arada linklerine beni de eklemişsin... Teşekkürler!....

    YanıtlaSil
  4. Damla ben de sana teşekkür ederim.
    Yine bekleriz :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık hayat hanım,
    çok iştah açıcı görünüyor.Tok karnıma bile yiyesim geldi :)
    www.blogcu.com/mbemine

    YanıtlaSil
  6. Çoook lezzetli, benlik... Salça hariç herşeye varım, hatta bu günlerde azıcık yaparım! Pırasa ve mercimek kullanımı için yenilikler düşündüğüm günlerdeydim. Sağol Hayat, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Emine ve sevgili Oya yorumlarınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. bende denedim herkese tavsiye ediyorum dehsetengiz guzeldi :)) boyle bir lezzete ilk kez sahit oluyorum...

    YanıtlaSil
  9. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  10. Sebze karışımının üstüne beşamel sostan önce salçalı soğanlı kıyma karışımı nasıl olur acaba

    YanıtlaSil