18 Kasım 2005

Palamut Pilakisi


Eşimin “balık bu aralar bolmuş, balık yesek iyi olur” sözü üzerine bugün balıkçılar çarşısına uğradım. Dedikleri kadar varmış; taze, iri ve ucuz palamutları görünce dayanamadım, 6 tane palamut aldım. İkisini dilimlettim. Geri kalanı da, buzluğa koymak için temizlettim. Ne kadar canlı bir çarşı diye geçirdim aklımdan…Satıcıların bağrışları, nehir gibi akan bir kalabalık, parlak ışıklar altında alıcısını bekleyen balıklar…
Fırında palamut yapmanın vaktidir.
Tarifi ntvmsnbc.com’un yaşam/lezzet sayfasından buldum (palamut pilakisi). Evdeki biberler çok acı çıktığından koymaya cesaret edemedim, hazırladığım sosun tamamını tepsinin altına yaydım. Üzerini domates ve limon dilimleriyle süsledim. Bana göre yemekteki tek hatam, üzerine süs olarak koyduğum maydanozları yemeğin üzerine pişmeden koymam. Yemeği tadan tek kişi olarak (benim fikrim objektif olmaz) eşimin fikri çok önemliydi benim için. Çok beğendi ,özellikle sosunu ve benden tarifini aldı :)

5 yorum:

  1. Sevgili arkadaşlar, bugün çok ama çok mutluyum. Sürekli takip ettiğim portakal ağacı'ndan Sevgili Hatice beni linkleri arasına almış.
    Teşekkürler Hatice...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hayat,
    Hoşgeldin aramıza bende seni linklerime ekliyeceğim. Bu arada ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Nihan, hoşbulduk.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hayat, bir balık sever olarak tarifin çok hoşuma gitti ve hemen yarın denemeyi düşünüyorum ellerine sağlık canım sevgiler...
    Hilal

    YanıtlaSil
  5. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil