23 Kasım 2005

Patlıcanlı Pilav


Buzdolabında geçen haftadan kalan iki patlıcanı değerlendirmek için, patlıcanlı pilav yapmaya karar verdim. Daha önceden bir kez bu pilavı yaptığımı hatırlıyorum. Tarif ararken Ümit Usta’nın sitesiyle karşılaştım ve çok sevindim. Ramazan ayında Sultanahmet Kitap Fuarı’nda “Ümit Usta’nın Ağız Tadıyla” adlı kitabını görünce hemen satın almıştım.

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
2 adet kuru soğan
4 adet orta boy patlıcan
2 adet orta boy domates (veya 1 adet domates + 1 tatlı kaşığı domates salçası)
1/2 demet dereotu
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı yeni bahar
Yeterince tuz ve karabiber

Kızartmak için:
Sıvı yağ

Yapılışı:
Patlıcanları alaca soyduktan sonra kuşbaşı şeklinde kesip, tuzlu suda 15-20 dakika bekletelim. Suyunu süzüp, sıvı yağda kızartalım. Pirinçleri ayıkladıktan sonra, el dayanabilecek ısıdaki tuzlu suda ıslatalım. Su soğuduktan sonra, berrak su çıkıncaya kadar birkaç defa yıkayıp süzelim.İnce ince kıydığımız kuru soğanları, sıvı yağda pembeleştirdikten sonra, pirinçleri ilave edip, şeffaflaşıncaya kadar kavuralım. Domateslerin kabuklarını soyarak ufak ufak doğrayıp, pirinçlere katalım. Birkaç dakika daha kavurduktan sonra, yeterince tuzu, baharatı, patlıcanları ve yeterince sıcak suyu ilave edip, tencerenin ağzını kapatalım. Pirinçler suyunu çekince, ince kıydığımız dereotlarını da tencereye ilave edip, tencerenin kapağını kapatıp, ocağı söndürelim.15-20 dakika sonra pilavı harmanlayıp, servis tabağına boşaltalım.


Malzemeleri yarı yarıya kullandım. Yenibahar olmadığından kuru nane miktarını bir kaşık daha artırdım. Dereotu olmadığından maydanoz kullandım. Patlıcanlar yağı çeker düşüncesiyle, tarifte belirtilenden daha az yağ kullandım. Lezzetli bir pilav oldu. Bence gelen misafirlere yapılabilir. Yalnız yanına mönüde neler olabilir diye sorarsanız, onu bilemem, keyfinize kalmış :)

Ümit Usta’ya buradan sevgilerimi yolluyorum. Olur ki bir gün yolu buradan geçer :)

7 yorum:

  1. Bunu annem kuzu etiyle yapardi, patlicanli/kuzu etli pilav derdi, o zaman yaninda baska bisey pisirmeye gerek kalmiyor, daha pratik bi yemek oluyo.

    Hem kuzu eti'nin suyuyla pisen pilavin tadi gercekten mukemmel =).

    Eline saglik bu arada Hayat.

    YanıtlaSil
  2. ümit usta pek iyidir, pek hostur da yaglidir pek yemekleri.
    bana annemin yemekleri bile yagli gelirken.
    onunla bir anim var, pek hostur. bir imza gününde karsilastik, bana ilk söyledigi sey su oldu: "sogan öyle ufak dogranmali ki yemegin içinde görünmesin" ben de ona bazi yemeklerde sogani görmekten hoslandigimi ve yarim halka halinde dogradigimi söyledimdi.
    sagligi iyidir umarim.
    tijen

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Sevgili Tijen, patlıcanlar ayrı bir yerde kızartıldığı için yağı çeker düşüncesiyle, belirtilenden daha az yağ kullanmıştım. Bu ayrıntıyı yazmayı unutmuşum. Hatırlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hayat,
    pilavın nefi görünüyor ellerine sağlık.Artık sende arkadaşlarım arasındasın.
    Sevgiler..
    asmadalı(emine)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Emine, teşekkür ederim.
    Yine bekleriz.

    YanıtlaSil
  6. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  7. ooo çok nefis olur bu yemek ama bildim bileli patlıcanı neyin içine katarsan hep yağ çeker ondan biraz tereddüt ettim

    YanıtlaSil