21 Kasım 2005

Pamuk Poğaca


Hafta sonu için cuma akşamı, Bengisu’nun Mutfağı’nda gördüğüm (o da Tarçın’ın Mutfağından tarifi almış) pamuk poğacadan yaptım. Yaş mayanın tarihi biraz geçtiği için yarım yerine bir tam yaş maya kullandım. İçine sevgili Hilal’in tavsiyesi üzerine patates+peynir+maydanoz (+sevgim) karışımından koydum.
Adının hakkını veren pamuk gibi poğacalarım oldu.

Malzemeler:
1 su bardağı sıvı yağ
4 yemek kaşığı şeker
4 çay kaşığı tuz
1 adet yaş maya
1 bardak ılık süt
1 bardak ılık su
Aldığı kadar un
Üzerine yumurta sarısı

İçi için:
3 patates
100 gram peynir
½ demet maydanoz
Tuz,karabiber, kırmızı biber
Yapılışı:
Ilık süt ve su karışımında şekeri erittim, mayayı koyup kaşık yardımıyla ezdim ve 15 dakika bu karışımı beklettim. Unun ortasını açıp (çok da un olmasın, sonradan kıvamını tutturmak için un eklersiniz) mayalı karışımı, sıvı yağı ve tuzu ekleyip güzelce yoğurdum. Kıvamı tutturmak için azar azar un ekleyip yoğurmaya devam ettim. Kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur elde ettim. Bir saat ılık ortamda üzerine ıslak bezle örtüp iki katı kadar kabarmasını bekledim. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine önceden hazırladığım haşlanmış patates+peynir+maydanoz karışımından koyup folyoyla kapladığım tepsiye dizdim. Üzerine yumurta sarısı sürüp, en az 1 saat ılık ortamda mayalanarak kabarmalarını bekledim. 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.Fırından çıkan poğaçaların üzerlerine elimle biraz su serpiştirip, bir tepsiyle kapadım.

Bu poğacayı yaparken önemli olan nokta, kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde etmek.
Sevgili Tarçın ve Hilal teşekkürler...

10 yorum:

  1. Merhaba Hayat poğaçaların harika görünüyor şimdi sabah sabah yanında çalyla harika giderdi.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Nihan,
    Poğacalar ikinci gün bile yumuşacıktı.
    Yorumun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu poğçaların içini boş yapıp hamburger ekmeği olarak kullanıyorum.Dondurucudada uzun süre duruyor olması büyük kolaylık.Ellerinize sağlık..
    asmadalı(emine)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Emine,
    Hamburger ekmeği olarak kullanmak hiç aklıma gelmemişti. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Hayat,
    ellerine sağlık arkadaşım muhteşem gözüküyor poğaçaların birden nasılda canım istedi.Eminenin de dediği gibi ben de yaptığım zaman bir tepsisinin birinin içini boş yapıyorum yani hamburger ekmeği oluyor içine ne arzu edersen onu koyuyorsun:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar,
    ben bu tarifi tarcinin mutfağı'ndan alıp yapmıştım, ama benim yaptıklarım biraz sert olmuştu. yinede oğlum severek yedi. Seninde dediğin gibi hamuru biraz daha yumuşak olmalı ayrıca orada ben 6 kaşık şeker kullandım sen 4 kaşık yazmışsın, benim yaptıklarım biraz daha tatlı gibiydi. Yine yaparsam senin tarifindeki gibi yumuşak ve az şekerli yaparım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. merhabalar,
    ben bu tarifi tarcinin mutfağı'ndan alıp yapmıştım, ama benim yaptıklarım biraz sert olmuştu. yinede oğlum severek yedi. Seninde dediğin gibi hamuru biraz daha yumuşak olmalı ayrıca orada ben 6 kaşık şeker kullandım sen 4 kaşık yazmışsın, benim yaptıklarım biraz daha tatlı gibiydi. Yine yaparsam senin tarifindeki gibi yumuşak ve az şekerli yaparım, teşekkürler.

    sevgi,,,

    YanıtlaSil
  9. arkadaşlar kesiinlikle yapmalısınız bu poğaçadan inanılmaz güzel oldu kendimi pastanede çalışan bi aşçı sandım valla...çok teşekkürler bu tarif için artık hep yapıcam.yumşacık oldu ya adı gibi pamuk....

    YanıtlaSil
  10. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil