24 Aralık 2005

Zeytinyağlı Fasulye


Her zaman yaptığım zeytinyağlı taze fasulyeyi bu sefer Hacı Abdullah’ın sitesinden aldığım tarifi birebir uygulayarak yaptım. Tek fark 3 diş sarımsak kullanmam oldu.

Malzemeler:
1kg taze fasulye
2 orta boy soğan
4 orta boy domates
½ su bardağı zeytinyağı
½ su bardağı su
Şeker,tuz

Yapılışı:
1-
Fasulyeleri ayıklayıp yıkayın.
2- Soğanları ince kıyın. Zeytinyağında soğanları iyice kavurun, üzerine su, şeker ve tuzu ilave edip karıştırın.
3- Su kaynadıktan sonra fasulye ve rende domatesleri üzerine ekleyip, tencerenin kapağını kapatın.
4- Kısık ateşte 20-30 dakika pişirin.
5- Afiyetle yiyin.

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık, bayılırım z.yağlı fasulyeye.
    Ben soğanıda kavurmuyorum, hepsini çiğden koyup çok kısık ateşte domateslerin suyuyla pişiriyorum. Eğer domateslerin suyu yeterli gelmezse az sıcak su ekliyorum.
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık,
    Ben hepsini çiğden koyardım.Sense soğanı kavurmuşsun.Bir de öylesini deneyiyeyim.
    Afiyet olsun.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Bizde de zeytinyağlı fasülye çok sevilir. Ben düdüklü tencerede, hepsini çiğden koyarak pişiriyorum. Hem kolay, hem de güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Ben de sizler gibi zeytinyağlı fasulyeyi yaparken soğanı çiğden koyup pişirenlerdenim. Bu sefer bu şekilde pişirdim. Böyle de lezzetli oldu.
    Sevgili Dharma tarifini deneyeceğim :)
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. zeytinyağlı fasülyeyi yaparken faülyeleri verev verev yahut uzunlamasına iiye bölüyorum o zaman daha bir lezzetli oluyor denemeni tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  6. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil