07 Aralık 2005

Barbunya Pilaki


Bugünkü mönümüzde barbunya pilaki, sade pilav, turşu ve yoğurt vardı. Barbunyayı her zaman yaptığımdan farklı denedim. Tarifi Hacı Abdullah’ın sitesinden aldım. Barbunyam 800 gram kadardı. 6 yerine 4 domates, 1 limon yerine ½ limon, 1 su bardağı zeytinyağı yerine ½ su bardağı zeytinyağı, 1,5 su bardağı su yerine 2 su bardağı su kullandım ve ilk haşlama suyunu bir daha kullanmadım. Belirtilen pişirme sürelerinden 15-20 dakika daha fazla pişirdim. Sivribiber koymadım. Her zaman yaptığım barbunyadan daha lezzetli oldu. Bu fark tahminimce salça yerine domates kullanmamdan ve sarımsak eklememden meydana gelmiş olabilir.

Malzemeler:
1 kg taze barbunya(dondurucudan çıkardığım barbunyayı kullandım)
2 orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
2 orta boy havuç
1 orta boy patates
3-4 tane sivribiber
6 tane orta boy domates
½ demet maydanoz
1 limon
1 su bardağı zeytinyağı
4 su bardağı su
Tuz
Şeker

Yapılışı:
Barbunyayı ayıklayın ve 4 su bardağı suda 20 dakika kadar haşlayıp, süzün. Süzme suyundan 1,5 su bardağı alın. Limonu sıkıp bir kenara koyun. Yağı kızdırın, ince kıyılmış soğanı iyice kavurun. Küp şeklinde doğranmış patates, doğranmış sivribiber ve havucu ekleyin. Sebzeleri hafif kavurun. Tencereye haşlanmış barbunya, rende domates, su, limon, tuz ve şekeri ekleyin. Yirmi dakika pişirin. Soğuduktan sonra üzerine ince kıyılmış maydanozu serpiştirin.

Afiyet olsun.


4 yorum:

  1. Sobelendin!
    Hayat gecen sefer sevindigin icin ve senden daha fazla detay ögrenmek istedigim icin seni 20 rastgele detayin icin sobeledim!
    Umarim bu sobe de yapmak istedigin bir sobedir.
    Bu arada sana bir püf noktasi ben de pilaki de yeni ögrendim kaynama suyuna istersen, sonra kullanmayacagin bir sogan ekleyebiliyorsun. SOnra tek sogan kullaniyorsun. Limonu da istersen kaynama suyuna koyabiliyorsun.
    Ben yarin pilaki yapacagim tekrar anlasilan, canim cekti;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Dilek'ciğim,
    Çok teşekkür ederim. Sen de olmasan... :)
    Vakit bulunca inşallah sıralamaya çalışaçağım 20 rastgelemi. Bu sefer 10 değil, 20 olması beni zorlayacak gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
  3. Mutlu yillar Hayat! Nice güzel 30 yillara;)
    Sen hele düsünmeden yazmaya basla inan bana 20den de fazla geliyor insanin aklina:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil