20 Aralık 2005

Tiramisu


Bu tarifi dörtmü desem beş mi desem sene önce sevgili yengemden almıştım.
Hiç yüzümü kara çıkarmadı :)
Mutlaka deneyin.

Malzemeler:
1 adet kakaolu pastaban
2,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 kutu labne peynir

Keki ıslatmak için:
2 tatlı kaşığı neskafe
2 tatlı kaşığı şeker
1 su bardağı ılık su

Yapılışı:
1) Bir tencereye süt, şeker, un konur. Kaynayana dek sürekli karıştırılır.
2) 1-2 dakika kaynadıktan sonra altı kapatılır.
3) Vanilya ve labne peyniri eklenip güzelce karıştırılır.
4) Pastaban, suda eritilmiş şeker ve neskafe karışımı ile bir kaşık yardımıyla ıslatılır.
5) Muhallebinin yarısı kekin bir parçası üzerine yayılır.
6) Diğer kekte üstüne konup kalan muhallebi üzerine yayılır.
7) Kakao serpiştirilerek süslemesi yapılır.
8) Buzdolabında 2-3 saat beklettikten sonra afiyetle yenir.

6 yorum:

  1. ellerine saglik canim bu tatli benim hayattaki en favori tatli,mis gibi kahve kokulu...sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık,
    yapımı basit ve hafif bir tatlı.görünümü de çok güzel.
    afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Benim de favori pastalarımdandır:) Kahveli olduğundan galiba! Soğuk soğuk ne güzel gider, özellikle yaz günlerinde yemeye bayılırım:)) Eline sağlık Hayat..

    YanıtlaSil
  4. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :)

    İçinde yağ kullanılmadığından hafif oluyor. İkinci bir dilime hayır diyemiyorum :)

    Londra'ya, Bolu' ya ve Ege'nin kıyı kentine sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  5. Kreması nefis görünüyor.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil