06 Aralık 2006

Portakallı Pelte





Herhalde en kısa sürede yaptığım tatlı bu :) Eğer şekerli seviyorsanız şeker miktarını biraz daha artırabilirsiniz.

Malzemeler:
1,5 su bardağı portakal suyu
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı mısır nişastası (tepeleme)
½ su bardağı şeker

Yapılışı:
1) Portakal suyunu 1,5 su bardağı su ile birlikte kaynattım.
2) Kaynayınca şekeri ekledim.
3) Bir kasede yarım su bardağı suda erittiğim mısır nişastasını tencereye yavaş yavaş karıştırarak ilave ettim.
4) Bir taşım kaynadıktan sonra küçük kaselere sıcakken boşalttım.
5) Soğuduktan sonra afiyetle yedik.

5 yorum:

  1. Annemin çocukluk anılarındaki yeri sebebiyle bizde de arada yapılır pelte. Özellikle portakallı pelte. Hatta yarım portakal kabuğunun içinde sunumunu pek severiz. Çok pratik değil mi yapımı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. sevgili hayat,blogunun ismi hosuma gittigi icin bakmistim bloguna.iyiki gelmisim.pelteyi bende cok severim.cocuklugunu hatirlatir hep bana.ellerine saglik.muhabbetle...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Işıl,
    Yapımı gerçekten dediğin gibi basit. Senin sunumunu çok beğendim. Yarım portakal kabuğunu bir tabak gibi kullanıp içine pelteyi dökebilirim. Ama portakal dilimlerinin içine sıcak pelteyi nasıl bir şekilde dökmeliyim ki dilim şeklini alsın, buna akıl erdiremedim :)

    Sevgili Umran tanıştığıma memnun oldum. Muhabbet bizden :)

    YanıtlaSil
  4. Aklıma şöyle bir fikir geldi. Önce yarım portakal kabuğunda bekletip, pelteleştikten sonra dikkatli bir şekilde dilimlere bölmek :)

    YanıtlaSil
  5. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil