22 Nisan 2006

Domates Çorbası


Bugün domates çorbası yapmaya karar verdim. Dolapta domates olmadığını görünce kararımdan vazgeçmeyip, sadece domates salçası kullanılarak yapılan şu adresteki tarifi biraz değiştirerek uyguladım. Margarin yerine tereyağı, üç su bardağı süt yerine bir su bardağı süt kullandım. İş yerindeki aşçımızın yaptığı beğenerek yediğim çorbayı aratmayacak lezzette bir çorba oldu diyebilirim :) Benim değerlendirmem objektif olmayabilir, küçük kardeşim de çok beğendi :) Bundan sonra domates çorbasını domatessiz yapacağım.

Malzemeler:
2 yemek kaşığı tereyağı
2 tepeleme yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı süt
5 su bardağı su
Kaşar peyniri rendesi

Tuz

Yapılışı

1- Tereyağını tencerede erittim. Domates salçası ekleyip kısık ateşte 3 dakika kavurdum.
2- Unu ilave ederek 2 dakika daha kavurdum.
3- 2 su bardağı soğuk su koydum. Oluşan topaklanmayı blanderla (Bu arada blanderın türkçedeki karşılığı nedir?) giderdikten sonra 2 su bardağı daha su koyarak kısık ateşte ara sıra karıştırarak kaynamasını bekledim.
4- Kaynadıktan sonra ılık sütü ilave ettim.Hafif ateşte kapağını kapatıp arada bir karıştırarak 5 dakika pişirdim.
5- Rendelenmiş kaşar peyniri ve kızarmış ekmekle servis yaptım.
Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık Hayatcım, çok severim bu çorbayı hele kaşar rendesiyle ne güzel olur :)Az önce tam karşılığından emin olmak için bir daha baktım, blender "karıştırıcı" ya da "mikser" olarak geçiyor Babylon sözlükte, sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  2. Safran'cığım blender yerine karıştırıcı ya da mikser yazsam acaba ucu küçük bıçak gibi olan aletten söz ettiğim anlaşılır mı? :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bence aynen kalsın blender, nasılsa herkes öyle biliyor adını :))))

    YanıtlaSil
  4. Ceylin geri dönüp yorum bıraktığın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil