16 Ocak 2006

Tebdil-i Mekanda Ferahlık Vardır

İşte geldim. Eşimle birlikte 9 günü fırsat bilip hem akraba taallukatı sevindirmek, hem de yeni yerler keşfetmek adına yurdumun topraklarını arşınladık.

Gezimizden bazı küçük notlar :

İlk durağımız Ankara'ydı. Ankara'da haberlerde avlusunu sıkça gördüğüm Kocatepe Camisi'nin içini görme fırsatım oldu. Teyzemlerde bir gece konakladık.

Dağlar tepeler aştık, hava kararmadan kara yakalanmadan Maraş'a ulaştık.

Maraş'ın soğuğu benim bildiğim soğuklara pek benzemiyor. Soğuktan burnum düşecek sandım :) Dağlardaki kar haziranda erirmiş. Havanın aksine insanları ne kadar sıcak, samimi, misafirperver... Hayatımda ilk defa, kesilen kurban etini yağan kar altında yapılan mangalda yedim.

Bir çoçuğu sevindirmek ne kadar kolay...

Bayramın birinci günü Kayseri'ye gittik. Anadolu Selçuklu Devleti sultanlarından Alaaddin Keykubat'ın zevcesi Hunat Hatun'un (Hunat Farsça "hanımefendi" anlamına geliyormuş) yaptırdığı Hunat Hatun Külliyesi'ni dolaştık. Külliye içersinde cami, medrese, hamam ve türbe var.

Kayseri'ye gidipte pastırma almadan dönülmez :) Kayseri'de 6 senedir görmediğim arkadaşımda kaldık. O'nu ne kadar çok özlemişim. Kayseri'nin meşhur mantısını yedik. Fotoğrafını çekme fırsatım olmadı. Kusuruma bakmayın :)

Nevşehir'de Avanos, Ürgüp, Göreme ve Zelve'yi dolaştık. Eski zamanlarda doğup peribacasında yaşadığımı hayal etmek çok hoştu.

Adapazarı'nda babaannemin elini öpüp duasını aldıktan sonraki son durağımız İzmit'ti.

Gezimizin sonunda şifayı kaptığımdan dolayı yeğenlerimi doyasıya sevemedim :(

1. Geziniz cok güzel gecmise benziyor :)

Maras la Kayseriyi ben hic görmedim, gitmeyi cok istemistim, sanirim kisin gitmenin ayri bir güzelligi vardir, daglari ve kar i düsünürsek :) Resimler cok güzel ... ama

.. daha baska yokmu ;)

2. Geçmiş bayramınız kutlu olsun. Ne güzel değerlendirmişsiniz 9 günlük tatili. Bende ne zamandır Nevşehir'e gitmek istiyorum, bir türlü kısmet olmadı. Artık seneye inşallah:)

3. Ne güzel gezmişsiniz. Kış seyehatleri beni hep tedirgin eder. Hem yol şartları olarak, hem de çocukların hastalanması ihtimali yüzünden.Allah'tan siz yollarda problem yaşamamışsınız. Gezini bizimle paylaştığın için teşekkürler. Hazır İzmit'ten geçmişsin, pastırmalarıda paylaşsaydık fena olmazdı ya neyse:)

4. Ben Kayseriliyim, ve çok memnun oldum. İnşallah bir dahaki sefere bize de buyurursunuz.

5. Çiğdem'ciğim keyifli bir yolculuktu, ama riskliydi. Manzara muhteşemdi, ama "acaba yolda kalır mıyız" diye bir soru hep aklımızın bir köşesindeydi. Resimleri tekrar bir gözden geçireyim :)

Sevgili ney, yeşim, mehmet teşekkürler.

Şaziye'ciğim pastırma konusunda ince düşünemedim, kusuruma bakma :)