21 Kasım 2006

Kereviz Çorbası




Yapımı oldukça pratik olan bu çorbayı yapmanızı tavsiye ederim. Tarif Oktay Usta’ya ait. Ben kerevizleri küp küp doğramak yerine rendeledim. Çorba pişince de blanderdan geçirdim. Marketten aldığım kerevizin sapı kesildiğinden yaprak kısmı maalesef yoktu. Ben de kekik serperek servis yaptım.

Malzemeler:
1 adet büyük boy kereviz (Kerevizin yaprakları da kullanılacak)
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
2 çorba kaşığı un
Çiçek yağı
Su
Tuz

Yapılışı:
1) Kerevizleri soyuyoruz, sonra küp küp doğruyoruz. Diğer tarafta kuru soğanı ve sarımsağı doğruyoruz.
2) Doğrama işlemleri bitince tenceremizin içerisine bir miktar çiçek yağı koyuyoruz. Çiçek yağına soğanı ve sarımsağı alıyoruz. 1-2 dakika kavuruyoruz.
3) Daha sonra üzerine kerevizleri ilave ediyoruz. Yaklaşık 5 dakika orta hararetli ateşte kavuruyoruz.
4) Harcın üzerine unu ilave ediyoruz. Bu işlemde 3-4 dakika devam ediyor.
5) Bu sırada soğuk su ilave ediyoruz. Sıcak suyla kıvamını ayarlıyoruz.
6) Kaynama başlayınca kıvamını kontrol ediyoruz, tuzunu ilave ediyoruz.
7) Pişince çorbamızı servise hazırlıyoruz. Üzerine ince doğranmış kereviz yapraklarını serpiyoruz.


Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. Merhaba..Çorbanız çok güzel görünüyor.Daha önce hiç yememiştim..Mutlaka deneyeceğim..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir Pazar Tatili diliyorum
    Ye#Özel Yilbasi mönüsü etkinligine katiliminizi bekliyorum. Kodlar sayfamda linklerin alt bölümünde sevgiler...
    Sonia

    YanıtlaSil
  3. kerevizi sevdigim için çorbasıda guzeldır ..her zaman yemeğini yaparım zeytınyağlı ..afiyet olsun.sevgiler..FERHAN

    YanıtlaSil
  4. Hiç yapmadığım açıkcası çöpe gitmesinden korktuğum bir çorba ama denemek istiyorum:)))
    eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. guzel tarif. ellerinize saglık.

    YanıtlaSil